نیاز به مشاوره دارید؟

بوبین و عملکرد آن

فهرست مطالب
عملکرد بوبین

بوبین و عملکرد آن

بوبین چیست؟

بوبین به زبان ساده به سیم بلندی که به صورت مارپیچ به دور یک هسته پیچیده شده و توانایی تولید میدان مغناطیسی با اتصال به جریان الکتریکی را دارد, گفته می شود. یکی از خواص بوبین یا سیم پیچ توانایی تولید جریان الکتریکی در صورت قرار گیری در معرض << میدان مغناطیسی>> می باشد. بوبین ها دارای انواع مختلفی هستند که بسته به مواد, طراحی و عملکرد آنها تقسیم بندی می شوند, این دسته بندی ها عبارتند از:

  • بوبین لایه ای AC
  • بوبین قاب C جریان مستقیم
  • بوبین دوار
  • بوبین قاب D جریان مستقیم
  • بوبین خطی

بوبین به یک قطعه الکترومکانیکی گفته می شود که قابلیت استفاده در مدارهای با توان بالا برای سوئیچینگ بوسیله سیگنال کنترل الکتریکی کوچک را داراست. بوبین از یک هسته و سیم پیچ رسانا از جنس فلز مس تشکیل شده است بطوریکه سیم پیچ به دور هسته پیچانده شده است. با عبور جریان الکتریکی از سیم پیچ یک میدان مغناطیسی یکنواخت به وجود می آید.

میخواهیم بپردازیم که بوبین و عملکرد آن چگونه است: بوبین به یک سیم پیچ گفته میشود که دور یک قالب پلاستیکی با دور مشخص و نوع سایز سیم مشخص پیچیده شده است و عملکرد آن به صورت مغناطیسی کار می کند
بوبین های اشنایدر در ایران دارای ولتاژ 24-110-48-220و 380 می باشد این بوبین ها می تواند De هم باشد که مدل آن با Ae فرق می کند. جنس بوبین در دو شکل است اول مس دوم آلومینیوم که اشنایدر آلومینیوم تولید نمی کند.
بوبین های De برای برق مستقیم بکار میرود. هر کنتاکتور دارای بوبین است و اگر کنتاکتور صدا بلند برای فک بالا و پایین است خراب شده است صدایی مثل وزوز  و اگر بوبین نیم سوز شده باشد از بوی آن می شود تشخیص داد که حالت سوختگی دارد.
بوبین کنتاکتورهای هیوندا –Ls- آ ا گ – اشنایدر- زیمنس و … با هم فرق می کند و بوبین یک کنتاکتور به بوبین کنتاکتور مارک دیگر نمیخورد.
در کنتاکتورهای اشنایدر بوبین از 9 آمپر تا 32 آمپر یکی است و از 40 آمپر تا 95 آمپر یک بوبین مشترک می خورد در حالت عادی و در شرایط یکسان یک بوبین 2 سال کار می کند البته باز بستگی به کارکرد کنتاکتور دارد که چقدر زیر بار بوده، بوبین های اشنایدر همه از جنس مس بوده و دارای گارانتی 2 سال این مجموعه می باشد.
اگر بوبین کنتاکتور ضعیف باشد کنتاکتور خوب مگنت نمی کند و کششی ندارد.
از این رو توصیه میشود از بوبین های چینی در بازار که آلومینیوم هستند بپرهیزید.
جهت مشاوره با کارشناسان فروشگاه اشنایدر علی میتوانید با شماره های ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲ تماس بگیرید و محصولات اورجینال اشنایدر فرانسه را با ۲ سال گارانتی خریداری کنید.

 

قیمت بوبین و عملکرد آن

جهت اطلاع از قیمت بوبین و عملکرد آن با کارشناسان ما در فروشگاه اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

3.3/5 - (36 امتیاز)

2 پاسخ

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      جهت اطلاع از قیمت بوبین با کارشناسان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره تماس: ۳۳۹۹۱۷۵۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط