نیاز به مشاوره دارید؟

قیمت بی متال اشنایدر

فهرست مطالب
بی متال اشنایدر

بی متال اشنایدر

بی متال اشنایدر یا رله حرارتی قطعه الکتریکی است که در برابر بار اضافه از موتور الکتریکی محافظت میکند همچنین این قطعه جریان های عبوری را برسی میکند و در صورتی که جریان عبوری بیش از حد جریان برنامه نویسی شده روی بی متال کنتاکتور باشد ,رله اشنایدر مسیر جریان را قطع می کند.

از رله های حرارتی در کلیه سیستم های برق صنعتی و ساختمانی , شبکه های برق هوایی و زمینی , مدارهای کنترل دستگاه های الکتریکی , ترانسفورماتورها و ژنراتورها , موتور های الکتریکی و یا دستگاه های صوتی وتصویری استفاده می شود. دلیل کاربرد آن ها در زمینه های گفته شده جلوگیری از آسیب و معیوب بودن تجهیزات و همچنین قطع اتصال دستگاه هایی معیوبی که به دلیل عواملی همچون خرابی عایق و یا تضعیف استقامت الکتریکی و مکانیکی , جریان های مجازی آنی و اضافه بار و حتی کاهش بیش از حد جریان از کل شبکه  در وسایل کنترلی و حفاظتی الکتریکی استفاده می شوند.

جریان بی متال‌ اضافه ‌بار را به گونه‌ای می توان برنامه ریزی کند که جریان عبوری ‌ بین ۱٫۰۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی موتور را قطع کند.

جنس قطعه و عملکرد بی متال:

جنس قطعه بی متال اشنایدر عموما از فلز مس و فلز فولاد است که گاهی اوقات فلز برنج را جایگزین فلز مس میکنند .

معمولا بی متال همراه با کنتاکتور در مدار سری با موتور نصب میگردد کنتاکتور وظیفه قطع و وصل مدار را انجام میدهد و بی متال از مدار در برابر اضافه ولتاژ محافظت میکند.

انواع بی متال اشنایدر:

بی متال ها در دو نوع حرارتی و الکتریکی ساخته می شوند. تفاوت این دو در عملکرد آن ها می باشد برای مثال در رله های حرارتی تاخیر زمانی و کارکرد بی متال به حرارت و گرمای تولید شده در المنت حرارتی بستگی دارد اما در بی متال های الکتریکی تاخیر زمانی بر اساس مدار ها و شارژ و دشارژ شدن خازن صورت می گیرد.به دلیل دقت و اطمینان بالا از رله های الکتریکی در موتور های پرقدرت و با فشار قوی استفاده می شود.

همانگونه که گفتیم بی متال روی کنتاکتوری نصب میشود و با توجه به نوع کنتاکتور انواع مختلفی دارد .

همچنین رله های حرارتی (بی متال) با توجه به ریست شدن دسته بندی میشوند.

  1. بیمتال های دستی: در این نوع قطعه ، پس از خروج از مدار و سرد شدن فلزات بیمتال اشنایدر، برای بازگشت آن به مدار باید به صورت دستی دکمه ریست فشار داده شود.
  2. بی متال های اتوماتیک: در آن ها کنتاکت ها با گذشت زمان مشخص شده ای ریست شده و به حالت اولیه خود باز می گردند.
  3. بی متال های ترکیبی: ترکیبی از ویژگی ها و قابلیت های دو دسته قبلی را با هم دارد و در آن دکمه ای تعبیه شده که به وسیله فشردن آن می توان حالت بی متال را از دستی به اتوماتیک و برعکس تبدیل کرد.

اجزای بی متال اشنایدر

  1. تیغه های کنتاکتور
  2. پیچ های اتصال موتور
  3. ترمینال باز مدار فرمان
  4. ترمینال بسته مدار فرمان
  5. دکمه برگشت ضعیف
  6. پیچ تنظیم جریان
بی متال اشنایدر
بی متال اشنایدر

کاربرد بی متال اشنایدر :

  • حفاظت ازموتورهای الکتریکی
  •    محافظت از تابلو های برق
  •    صنایع سیمان
  •   صنایع نفت
  •   صنایع مخابرات

مشخصات فنی  بی متال اشنایدر :

این قطعه ولتاژ هارا برسی میکند و در صورت بالا بود ولتاژ مدار را قطع میکند در صورت این بروز خطا بی متال اشنایدر طبق دستورالعمل زیر اجرا میشود .

اگر ولتاژعبوری ۵% بیشتر از حد برنامه ریزی شده باشد:

بیش از ۲ ساعت طول می‌کشد تا بی‌متال جریان را قطع کند.

اگر ولتاژ عبوری ۲۰% بیشتر از حد برنامه ریزی شده باشد:

کمتر از ۲ ساعت طول می‌کشد تا بی‌متال جریان را قطع کند.

اگر ولتاژ عبوری ۵۰% بیشتر از حد برنامه ریزی شده باشد:

کمتر از ۲ دقیقه طول می‌کشد تا بی‌متال جریان را قطع کند.

قابل‌توجه است که تمامی این بی‌متال‌های اشنایدر تنها در گستره دمایی ۲۰- درجه تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد قادر به استفاده هستند.

بی متال اشنایدر

خرید بی متال اشنایدر :

امروزه با توجه به امکان خرید آنلاین شما میتوانید محصول مورد نظر خودتان را با کیفیت دلخواه پیدا کنید و سفارش دهید برای اطلاع از قیمت محصولات الکتریکی و برقی می توانید به صورت حضوری به ادرس تهران خیابان لاله زار جنوبی کوچه باربد پاساژ سعید طبقه اول پلاک 33 شماره تماس : 09356688872

برای اطلاع از قیمت کلید بی متال اشنایدر و یا جهت خرید اینترنتی میتوانید در قسمت محصول بیمتال با اطمینان کامل خرید کنید .

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”کاربرد بی متال چیست؟” answer-0=”حفاظت از تابلو برق،حفاظت از موتور الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد ” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”؟از کجا می توانم محصولات الکتریکی برند اشنایدر را تهیه کنم ” answer-1=”شما میتوانید به صورت حضوری به خ لاله زار جنوبی کوچه باربد پاساژ سعید ط اول پلاک 33 مراجعه کنید 09356688872″ image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

5/5 - (9 امتیاز)

4 پاسخ

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      حفاظت ازموتورهای الکتریکی
      محافظت از تابلو های برق
      صنایع سیمان
      صنایع نفت
      صنایع مخابرات
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره تماس: تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      جهت اطلاع از قیمت بی متال اشنایدر با متخصصان ما در فروشگاه اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره تماس: تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط