نیاز به مشاوره دارید؟

بی متال اشنایدر و مصرف آن

فهرست مطالب
بیمتال

بی متال اشنایدر و مصرف آن

در این مقاله می خواهیم درباره بی متال اشنایدر و مصرف آن بپردازیم، بی متال تشکیل شده از یک بدنه یک ولوم، 3 عدد شاخک ، سیم پیچ حرارتی و یک تنظیم کننده دستی.
بی متال اشنایدر از رنج 40% -25% الی 63-380 آمپر موجود در بازار می باشد.
این وسیله با امپر بالا شمش خور حساب می شود و بی متال های آمپر پایین شاخکدار راهی بازار شده است .
بی متال یکی از حساس ترین قطعی برقی می باشد چرا که کارش قطع و وصل کردن کنتاکتور می باشد و اجازه نمی دهد به موتور شما آسیب برسد.
برای مثال شما یک دینام دارید که 10 آمپر مصرف می کند اول باید یک کنتاکتور اشنایدر با یک بی متال 7-10 آمپر را به هم متصل کرده توسط شاخک اگر برق بیشتر ار 10 آمپر خروجی داشته باشد، اینجا بی متال وارد عمل شده و کنتاکتور را قطع می کند.
بی متال ها قابل تنظیم آمپر می باشد با ولومی که روی آنها نصب شده است قابل تنظیم به صورت دستی می باشد.
شرکت های مختلفی تولید بی متال را از ابتدا کار خود شروع کردند چون یکی از پر مصرف ترین قطعه صنایع برقی  می باشد مانند: هیوندا – زیمنس – آاگ – ال اس- آا گ شراک – اشنایدر – آب ب  باید توجه داشت هر بی متال مخصوص  خود آن کنتاکتور است و بی متال مثال آاگ به کنتاکتور هیوندا نمی خورد ولی بی متال Ls با هیوندا یکی است و مشکلی پیش نمی آید. مصرف کنتاکتورها هر کجا که کنتاکتور باشد برای محافظت از موتور یک بی متال لازم است و اگر بی متال نگذاریم کنتاکتور آمپر بیش از حد بکشد می سوزد ولی اگر بی متال داشته باشد سر همان آمپر که تنظیم شده قطع می کند.
جهت مشاوره با کارشناسان فروشگاه اشنایدر علی میتوانید با شماره های ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲ تماس بگیرید و محصولات اورجینال اشنایدر فرانسه را با ۲ سال گارانتی خریداری کنید.

 

در تأسیسات صنعتی لازم است موتور به طور اتوماتیک قطع و یا وصل شود و کنتاکتور متناسب با نوع بار پیش بینی می شود. به منظور قطع اتوماتیک موتورها در صورت افزایش درجه حرارت بدنۀ موتور ناشی از اضافه بار، رله های حرارتی (بی متال) و یا رله های حرارتی مغناطیسی در مدار قرار داده می شود.

بی متال اشنایدر سری LRD

بی متال یا رله بی متال برای حفاظت از موتور الکتریکی در مقابل اضافه بار استفاده می شود و به کنتاکتور متصل می شود. عملکرد بی متال اشنایدر به این صورت است که اگر جریانی بیش از حد جریان تنظیم شده روی بی متال از آن عبور کند، عمل کرده و مسیر جریان را قطع می کند. در واقع رله به المان حرارتی مجهز است و در موقعی که جریان بار اسمی برقرار می شود درجه حرارت المان حدود قابل قبولی دارد (به طور معمول ۴۰ درجه سانتی گراد). در صورت افزایش جریان تا بیش از مقدار اسمی و تولید حرارت در المان حرارتی، درجه حرارت از مقدار تنظیم رله تجاوز کرده رله عمل می نماید.

 

قیمت بی متال اشنایدر

جهت اطلاع از قیمت بی متال اشنایدر با کارشناسان ما در فروشگاه اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

 

5/5 - (5 امتیاز)

2 پاسخ

    1. سلام وقتتون بخیر
      جهت اطلاع از قیمت بی متال اشنایدر با متخصصان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره تماس: ۳۳۹۹۱۷۵۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط