نیاز به مشاوره دارید؟

تایمر بادی اشنایدر

فهرست مطالب

تایمر بادی اشنایدر

یکی از ابزارهای تولیدی برند اشنایدر و یا همان اسپکتر که در مدارهای الکتریکی به جهت کنترل اتوماتیک مدار در مدت زمان معین مورزد استفاده قرار می‌گیرد, تایمر بادی اشنایدر می‌باشد.

تایمرهای اشنایدر در دو دسته تایمر الکترونیکی و تایمر بادی تولید و به بازار عرضه می‌شود.علت تفاوت این دو مدل نحوه عملکرد آن‌ها می‌باشد.

تایمرهای بادی از طریق خاصیت ذخیره سازی و انبساط هوای فشرده عمل می‌کنند. تایمر بادی نوعی تایمر مکانیکی بدون نیاز به جریان برق ‌می‌باشد. مجهز به یک کنتاکت و یک کنتاکت باز هستند و از تیغه‌ها در مدار فرمان استفاده می‌شود. عملکرد تایمرهای بادی اشنایدر و یا همان اسپکتر به کنتاکتورها وابسته می‌باشد چرا که کنتاکت کمکی بر روی کنتاکتور نصب خواهد شد. با وصل شدن کنتاکت عملکرد کنتاکتور آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است که این نوع از تایمرهای اشنایدر در دسته تایمرهای تاخیر در وصل قرار می‌گیرند. تایمر بادی اشنایدر در 3 کلاس تولید می شود : 30 ثانیه- 60 ثانیه – 180 ثانیه و بصورت on-off می باشد. مصرف این نوع تایمر ها در روی کنتاکتورهای اشنایدر نصب  می شود تایمر بادی اشنایدر بصورت ولومی تنظیم می شود.

تایمر بادی اشنایدر الکتریک مانند کنتاکت کمکی به کنتاکتور متصل می شود و به محض وصل شدن کنتاکتور عمل می کند. این تایمر در دو نوع تاخیر در وصل و تاخیر در قطع تولید می شود و یکی از مهم ترین موارد کاربرد آنها در راه اندازی موتورهای سه فاز به صورت مدار ستاره و مثلث است.

امکان نصب راحت تایمر بادی اشنایدر بر روی کنتاکتور از مزیت های آن به شمار می رود. تایمرهای بادی اشنایدر در انواع و رنج های متفاوت جهت تنظیم زمان طراحی و عرضه شده اند.

تایمرهای الکترونیکی از طریق رله زمانی الکترونیکی موظف به تنظیم زمان کمتر از ثانیه تا چند دقیقه و حتی ساعت را برعهده دارند. تایمرهای الکترونیکی اشنایدر الکتریک به دو گروه تایمر تاخیر در وصل و تایمر تاخیر در قطع تقسیم شده و علت این دسته بندی نحوه عملکرد آن‌ها می‌باشد.

انواع تایمرهای بادی اشنایدر

تایمرهای بادی اشنایدر بسته نوع عملکردی که دارند در دو نوع تولید و به بازرا عرضه می‌گردند.در ادامه این دو مدل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تایمر با تاخیر در قطع چیست ؟

این تایمرها با تحریک پایه تریگر تایمر فعال شده و پس از قطع تحریم خروجی به صورت همزمان با سپری شدن مدت زمان اولیه تیغه به حالت اولیه باز خواهد گشت.

تایمر تاخیر در وصل چیست؟

این تایمر و یا رله‌ها بعد از مدت زمان مشخصی از شروع تحریک شدن پایه‌ی تریگر, خروجی آن فعال شده و چنانچه پیش از سپری شدن زمان تعیینی, تحریک قطع شود موجب غیر فعال شدن تایمر خواهد شد.

تایمر بادی اشنایدر سری D و F

همان‌طور که گفته شد تایمرهای بادی اشنایدر محصول تولیدی شرکت اشنایدر الکتریک  تولید کننده تجهیزات کنترل بررق صنعتی می‌باشند. تایمرهای بادی سری F و یا سری D با رنج تاخیر زمانی 0.1 ثانیه الی 30 ثانیه  از جمله تایمرهای بادی تاخیر در قطع بوده که جهت راه اندازی آن به منبع تغذیه نیازی نیست.

بر روی تایمرهای بادی یک ولوم قرار دارد که با چرخش آن در جهت ساعتگرد, زمان تایمر افزایش و با چرخش پادساعتگرد مقدار زمان آن کاهش می‌یابد. 0.1 الی 30 ثانیه مدت زمان تغییر این ولوم می‌باشد. تایمرهای سری D و F مناسب استفاده رله کنترلی و کنتاکتور های سری F و D هستند.

از دیگر ویژگی های این نوع از تایمرهای بادی می‌توان به مجهز بودن آن‌ها به یک کنتاکت باز و یک کنتاکت بسته به همراه پایه ورودی NO در سمت چپ و پایه اتصال خروجی NC در سمت راست آن‌ها اشاره نمود.

قیمت تایمر بادی اشنایدر

جهت اطلاع از قیمت تایمر بادی اشنایدر و یا خرید تایمر بادی اشنایدر با متخصصان ما در فروشگاه اشنایدر علی تماس بگیرید.شماره تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

5/5 - (7 امتیاز)

3 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر
    چطوری میتونم با کارشناسان اشنایدر علی ازتباط برقرار کنم؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      جهت ارتباط با متخصصان ما در اشنایدر علی از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید. شماره تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط