نیاز به مشاوره دارید؟

قیمت کنتاکتور سه فاز اشنایدر

فهرست مطالب
قیمت کنتاکتور سه فاز اشنایدر

خرید کنتاکتور سه فاز اشنایدر

کنتاکتور نمونه قوی یک رله است یه نوع کلید الکترومغناطیس است که جریان های برق بسیار قوی و پرکابرد را مدیریت می کند. وصل کردن مدار از طریق یک سیم پیج مغناطیسی به کار می آید. میتوان گفت، برای هر کنتاکتور 1 یا 2 کنتاک باز و بسته وجود دارد. که از کاربردترین آمپبرهای کنتاکتور میتوان به 9 تا800 آمپر اشاره کرد.جهت اطلاع از قیمت کنتاکتور سه فاز اشنایدر و یا خرید کنتاکتور اشنایدر می‌توانید با مشاورین اشنایدرعلی از طریق شماره 09356688872 در تماس باشید.

نحوه عملکرد کنتاکتور اینگونه است. برق برخلاف رله ها توان و مقاومت بالایی دارند.

رله ها ظرفیت عبور کمتری دارند و بیشتر در مدار فرمان به کارمیرود. ولتاژ کنتاکتور ها میتوان متفاوت باشد مثال: در ولتاژهای 24و48و110و…ولتAC و  DC استفاده میشود.

 انواع کنتاکتور

1: کنتاکتور تک فاز: کنتاکتور تک فاز میتواند جای کنتاکتورهای فرمان یا حتی رله ها به جای داشتن ماژول های متفاوت تک پل یا دو پل که ازاین ماژول ها میتوان استفاده کرد.

2: کنتاکتور سه فاز: کنتاکتور یک کلیدی ست مغناطیسی و دارای سه کنتاکت اصلی و با قدرت است.

 مزیت های استفاده از کنتاکتور

1: یکی از مزیت هایی که کنتاکتور دارد این است که قابلیت قطع و وصل در دفعات زیاد

2: بررسی توانایی اتوماتیک کردن مدار فرمان ها

3: کنتاکتور عمر مکانیکی بیشتر نسبت به کلیدها دارد

4: بالا بردن سرعت قطع و وصل با طراحان مدار های فرمان مناسب

5: قابل اتصال به درگاه  پی ال سی (PLC) است.

 

 کنتاکتور سه فاز اشنایدر
کنتاکتور سه فاز اشنایدر

 اجزا مختلف کنتاکتور

تمامی کنتاکتور ها از سه بخش اصلی تشکیل شده اند مانند: 1: تیغه، به 2 نوع کنتاکتور تقسیم میشود 1: کنتاکتورهای اصلی که بخش قدرت از آن رد میشود.2: وتیغه های فرمان (برای بخش فرمان استفاده میشود.

2: بوبین کنتاکتور:  یک هسته مغناطیسی سیم پیچی است که وظیفه انجام باز و بسته شدن کنتاکتور ها رادارد

3: محفظه عایقی: در واقع عایق بندی کنتاکتور ها را دارد که به وسیله ای مانند باکالیت و نایلون صورت میگیرد.

 کنتاکتور اشنایدر

در سال 1836 شرکت اشنایدر به تجهیزات فرانسه تاسیس شده است. کنتاکتور اشنایدر یکی از بهترین تولیدات است. یکی از مهم ترین گزینه ها برای انتخاب و خرید کنتاکتور اشنایدر است. می توان به عناصر محصولات کنتاکتور اشنایدر  اشاره کرد: در دو سری D و سری E در بازار بزرگ تهران به فروش میرسد، از جمله کیفیت و کارایی بالا به حساب می آید. کنتاکتور های سری D اشنایدر یکی از پرفروش ترین کنتاکتور هاست. کنتاکتور اشنایدر برای تابلو برق های صنعتی برای قطع و وصل کردن مدار الکتریکی وصل میشود. و یکی از پر مصرف ترین کنتاکتور در جهان است. وکنتاکتورهای اشنایدر دارای تنوع بسیار بالایی برای میزان آمپر و ولتاژ میباشد. کنتاکترل سری D  باتوجه به این که جریان عمر مکانیکی کنتاکت های کلید برای گرم شدن و جرقه ای که میزند کم خواهد شد.

بوبین اصلی کنتاکتور: 1 سیم پیج که به نام سلف برگزیده شده است. این بوبین ها از 2 عنصر تشکیل شده اند

یکی شامل هسته و دیگری شامل هادی بوده است. هادی معمولا از سیم مسی تشکیل شده و تا زمانی که 1 دور به دور هسته چرخیده باشد به این روش یک دور میگویند و زمانی که سیم یا همان هادی چند بار چرخیده باشد به آن سیم پیج میگویند.

تشخیص کنتاکتور اشنایدر اصل

هنگامی که میخواهیم بدانیم که محصولی که خریداری کرده ایم اصل است یاخیر باید از نمایندگی های معتبر خریداری کنیم. یکی از راه های اینک بدانیم کنتاکتور اصل است همین هولوگرام و گارانتی است. هولوگرام هایی که این برند دارند با90 درجه تعغییر رنگ در زمینه هلوگرام خواهید شد. این موجب درحالی است که محصولات تقلبی این امکان و ندارند.

نحوه عملکرد کنتاکتور

کنتاکتورها از ظرفیت عبور جریان بالایی نسبت به رله‌ها برخوردار بوده و به همین دلیل در مدارات قدرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگامی که اختلاف پتانسیل در دو سر بوبین کنتاکتور به وجود آید بر اثر عبور جریان بوبین و یا سیم پیچ دارای میدان مغناطیسی خواهد شد. این امر موجب جذب قسمت مترح هسته به بوبین می‌شود. در محل جذب کنتاکت‌های قطع و وصل وجود دارند که به شکل کلید عمل می‌کنند. فنرهای موجود درون کنتاکتورها موظف به برگرداندن قسمت متحرک به حالت اولیه و عادی خود می‌باشند.

پرسش های متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”1: کنتاکتور چه بخش هایی دارد؟” answer-0=”پاسخ : ساختمان داخلی کنتاکتور متشکل از سیم پیچ و یا بوبین و یک هسته‌ی مغناطیسی بوده که هسته های مغناطیسی در کنتاکتورها دو تکه بوده و شامل هسته‌ای ثابت و هسته‌ای متحرک می‌باشد. بوبین بر روی قسمت ثابت هسته نصب شده و قسمت متحرک از طریق وسیله‌ی فنر از کنتاکت ثابت جدا نگه داشته شده است. ” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”2: درباره کنتاکتور تله مکانیک چه می دانید؟” answer-1=”پاسخ : کنتاکتورهای تله مکانیک از جمله قدیمی ترین نوع کنتاکتور ها می‌باشند. این دسته از کنتاکتورها سرعت قطع و وصل بالایی دارند. ” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”3: اجزای کنتاکتور تله مکانیک چیست؟” answer-2=”پاسخ : ورودی‌های سه فاز / ورودی تیغه NO / ورودی تیغه NS / بوبین کنتاکتور / پلاک کنتاکتور / تیغه فرمان / خروجی‌های سه فاز” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط