نیاز به مشاوره دارید؟

مشخصات تابلوهای باکالیت یا پلاستیکی

فهرست مطالب

تابلو پلاستیکی و یا باکالیت

تابلو پلاستیکی و یا باکالیت قاب‌های مخصوصی برای قرار گیری سیستم اصلی برق ساختمانی یعنی کنتورهای برق هستند.این تجهیزات برقی در کلیه ساختمان و یا خانه‌ها به منظور مانیتورینگ کردن میزان مصرف برق استفاده می‌شود. این قاب‌ها متناسب با تعداد کنترل یک آپارتمان در مدل‌ها و ابعاد مختلفی طراحی وتولید می‌شوند. هدف از استفاده این تابلوهای پلاستیکی و یا باکالیت‌ها برقراری ایمنی و حفاظت از تمامی لوازم الکتریکی همچون قطعات کنترلی , قطعات حفاظتی و یا فیوزها و همچنین کلیدها می‌باشد. علت ضرورت حفاظت از این تجهیزات نشأت گرفتن تمامی انشعابات سیم‌کشی ساختمان از کنتورهای برق می‌باشد. تابلوها در دو مدل توکار و یا روکار تولید و مورد استفاده قرار گرفته که می‌تواند محفظه‌ای فلزی و یا غیر فلزی باشند.

تابلوهای باکالیت ساخت ایران از بهترین مواد درجه 1 تشکیل شده است و در برابر گرما مقاوم است و ضد گرد و غبار می باشد. لولای مخفی این تابلو را شکیل تر کرده است و قفل جدید روی درب تابلو را زیباتر کرده است.

این تابلو در سایزهای مختلفی تولید می شود:30*25- 35 * 25- 40*30 – 50*35- 50*40- 60*40- 70*50- البته این تابلو ها در عمق 17 و 20 سانت موجود می باشد.

باکس برق فلزی

همان‌طور که از نامشان پیداست این تابوهای برق از جنس فلز بوده و به شکل صنعتی و برای کاربردهای تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علت انتخاب این نوع از جعبه‌های محافظتی مقاومت بالا در برابر شوک و لرزش به دلیل ساختار قوی آن‌ها می‌باشد.

باکس برق پلاستیکی

باکس‌های برق پلاستیکی محفظه‌های در دار هستند که به منظور حفاظت از تجهیزات الکتریکی و رعایت استانداردهای لازم در هنگام نصب مورد استفاده قرار می‌گیرند.این باکس‌ها در ابعاد مختلفی طراحی و در موارد مختلفی به کاربرده می‌شوند. برای مثال از آن‌ها در نصب دوربین مدار بسته جهت قرار دادن فیش‌ دوربین و آداپتور و همچنین پوشش سربندی‌ها و انشعابات محیط بیرون برای جلوگیری از خطر رطوبت استفاده می‌شود.

قیمت تابلو پلاستیکی

با توجه به تنوع این نوع قاب‌های محافظتی و همچنین پرمصرف بودن آن‌ها در زمینه صنعت برق می‌توان گفت که ویژگی‌های جعبه کنتور برق انتخابی در میزان هزینه تمام شده‌ی آن تاثیر می‌گذارد. این محصولات نسبت به سایر جعبه‌های کنتور بسیار مقرون به صرفه تر و صد البته کم هزینه تر هستند. به هر حال برای بررسی و انتخاب جعبه کنترلی مناسب باید به جنس بدنه و نوع پلاستیک به کار رفته در آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

تابلو برق تک واحدی

تابلوهای تک واحدی جهت مدیریت برق داخل خانه طراحی شده است که موجب افزایش ایمنی و کنترل می‌شود. کلیدهای مورد استفاده در این تابلوها برق کلیدهای تندکار و یا همان نوع B همانند کلیدهای مینیاتوری و محافظ جان می‌باشد.عملکرد این کلیدها به صورت خودکار بوده و با کنترل مدار و تنظیم مدارهای برقی موجب حفظ ایمنی و کنترل برق خانه می‌شوند. در صورت خرابی و یا اتصالی در تجهیزات برق خانه این کلیدها از مدار خارج خواهند شد.

انواع تابلو برق کنتوری

از نظر میزان جریان عبوری از مدار تابلئهای برق کنتوری به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. هر دو نوع این تابلوها قابلیت نمایش میزان مصرف برق را به شکل دیجیتالی دارند و موجب جلوگیری از خطرات الکتریکی برای قطعات تجهیزاتی خواهند شد.

تابلو برق کنتوری تک فاز : مناسب استفاده برای ساختمان‌هایی با میزان مصرف کم برق می‌شند چراکه جریان برق را در یک فاز اندازه گیری می‌کنند.

تابلو برق کنتوری سه فاز : مناسب استفاده برای ساختمان‌هایی با میزان بالای مصرف برق و تجهیزات الکتریکی پرطرفدار  می‌باشند. این تابلوهای برقی جریان برق را در سه فاز AوBوC اندازه گیری می‌کنند.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط