نیاز به مشاوره دارید؟

قیمت کلید فیوز مینیاتوری

فهرست مطالب
کلید فیوز مینیاتوری

کلید فیوز مینیاتوری

کلید فیوز مینیاتوری یک دستگاه الکترومکانیکی است که برای محافظت از مدار الکتریکی در برابر جریان بیش از حد طراحی شده است اصطلاحی برای توصیف یک خطای الکتریکی ناشی از اضافه بار یا اتصال کوتاه است .

MCB ها یا کلید فیوز مینیاتوری این عملکرد را بهبود می بخشند زیرا معمولاً در جریان بیش از حد از بین نمی روند بنابراین قابل استفاده مجدد هستند. همچنین استفاده از آنها بسیار ساده تر است، و به راحتی “روشن/خاموش” را برای جداسازی مدار ارائه می دهد و از آنجایی که هادی در یک محفظه پلاستیکی قرار دارد، استفاده و کارکرد آنها بسیار ایمن تر است. برای اطلاع از قیمت و خرید کلید فیوز مینیاتوری با کارشناسان ما در اشنایدر علی  تماس بگیرید.

 

کلید فیوز مینیاتوری
کلید فیوز مینیاتوری

یک  کلید فیوز مینیاتوری دارای سه ویژگی اصلی است، آمپر، کیلو آمپر و نرخ

جریان اضافه بار منحنی قطع – آمپر (A)

اضافه بار زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه‌های زیادی در یک مدار قرار می‌گیرند و جریان الکتریکی بیشتری نسبت به مدار و کابلی که برای تحمل آن طراحی شده‌اند می‌کشند. این ممکن است در آشپزخانه رخ دهد، به عنوان مثال زمانی که کتری، ماشین ظرفشویی، اجاق برقی، مایکروویو و مخلوط کن به طور همزمان در حال استفاده هستند. کلید فیوز مینیاتوری این مدار برق را قطع می کند بنابراین از گرم شدن بیش از حد و آتش سوزی در کابل و پایانه ها جلوگیری می کند.

 

قیمت کلید فیوز مینیاتوری

جهت اطلاع از قیمت کلید فیوز مینیاتوری لاله زار تهران با کارشناسان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره های تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

 

رتبه اتصال کوتاه – کیلو آمپر (kA)

اتصال کوتاه نتیجه یک خطا در جایی در مدار الکتریکی یا دستگاه است و به طور بالقوه بسیار خطرناکتر از اضافه بار است زیرا مقیاس و سرعت جریان بیش از حد در ترتیب بزرگی متفاوتی است. زمانی اتفاق می افتد که یک اتصال مستقیم بین هادی های زنده و خنثی وجود داشته باشد. بدون مقاومت ارائه شده توسط یکپارچگی مدار معمولی، جریان الکتریکی در یک حلقه به دور مدار می‌چرخد و آمپراژ را هزاران بار در عرض چند میلی‌ثانیه افزایش می‌دهد.

 

MCBهای مورد استفاده در تاسیسات خانگی معمولاً 6 کیلو آمپر یا 6000 آمپر هستند. رابطه بین ولتاژ معمولی (240 ولت) و درجه‌بندی برق معمولی لوازم خانگی به این معنی است که جریان اضافی ناشی از اتصال کوتاه نباید از 6000 آمپر تجاوز کند. اما در موقعیت های تجاری و صنعتی، با استفاده از 415 ولت و ماشین آلات بزرگ، استفاده از MCB های دارای 10 کیلو آمپر ضروری است. این رتبه‌بندی‌ها نشان‌دهنده حداکثر جریان خطای احتمالی (PFC) است که MCB می‌تواند تحمل کند و با قطع مدار همچنان به درستی کار کند. در صورت تجاوز از PFC، MCB ممکن است از کار بیفتد و در نتیجه جوشکاری کنتاکت ها بسته شود.

MCB چگونه کار می کند:

  1. چفت
  2. شیر برقی
  3. سوئیچ
  4. پیستون
  5. ترمینال ورودی
  6. نگهدارنده لوله های قوس دار
  7. کانال های قوس 8. کنتاکت

دینامیک

  1. تماس ثابت
  2. نگهدارنده ریل دین
  3. ترمینال خروجی
  4. دو فلزی Strip

نوار دو فلزی

همانطور که اکنون خواندید، یک کلید فیوز مینیاتوری در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت می کند.

مکانیسم قطع در مدار شکن مینیاتوری

یک MCB دارای دو نوع مکانیسم قطع است.

  • تریپینگ حرارتی
  • حرکت مغناطیسی
  1. 1. واحد سفر حرارتی

واحد تراش حرارتی در برابر جریان اضافه بار محافظت می کند.

واحد حرارتی مبتنی بر یک عنصر دو فلزی است که در پشت میله قطع کننده مدار قرار دارد و بخشی از مسیر انتقال جریان قطع کننده است.

هنگامی که اضافه بار وجود دارد، جریان افزایش یافته بی متال را گرم می کند و باعث خم شدن آن می شود. همانطور که دو فلزی خم می شود، میله اتصال را می کشد که تماس های شکن را باز می کند.

زمان مورد نیاز برای خم شدن بی متال و ضربه زدن به شکن برعکس جریان متغیر است.

  1. 2. واحد سفر مغناطیسی

واحد تریپ مغناطیسی در برابر اتصال کوتاه محافظت می کند. واحد حرکت مغناطیسی از یک آهنربای الکتریکی و یک آرمیچر تشکیل شده است.

هنگامی که یک اتصال کوتاه وجود دارد، شدت جریان زیادی از سیم پیچ ها عبور می کند و میدان مغناطیسی ایجاد می کند که آرمیچر متحرک را به سمت آرمیچر ثابت جذب می کند.

چکش به کنتاکت متحرک فشار داده می شود و کنتاکت ها باز می شوند.

انواع کلید فیوز مینیاتوری

  • نوع A
  • نوع B
  • نوع C
  • نوع D
  • نوع K
  • نوع Z
کلید فیوز مینیاتوری
کلید فیوز مینیاتوری

 

نوع A کلید فیوز منیاتوری زمانی از مدار خارج می شود که جریان از 2 تا 3 برابر جریان واقعی بیشتر شود. نوع Aکلید فیوز مینیاتوری به اتصال کوتاه بسیار حساس است.

 

MCB‌های نوع B در حفاظت از مدارهای خانگی که در آن نیاز کمی به مجوز افزایش وجود دارد استفاده می شود. هر موج بزرگ در یک محیط خانگی احتمالاً نتیجه یک خطا است، بنابراین مقدار بیش از جریان مجاز نسبتاً کم است. MCB های نوع B بین 3 تا 5 برابر جریان بار کامل حرکت می کنند، بنابراین یک MCB 6 آمپر با منحنی B بین 18a تا 30a حرکت می کند، بسته به مدت زمانی که جریان بیش از حد طول می کشد، اما تقریباً بین 10 تا 8 ثانیه.

 

MCB های نوع C  بین 5 تا 10 برابر جریان بار کامل حرکت می کنند و در محیط های تجاری و صنعتی سبک استفاده می شوند که ممکن است دارای مدارهای روشنایی فلورسنت بزرگ، ترانسفورماتورها و تجهیزات فناوری اطلاعات مانند سرورها، رایانه های شخصی و چاپگرها باشند.

 

MCB های نوع D  در تاسیسات صنعتی سنگین مانند کارخانه ها با استفاده از موتورهای سیم پیچ بزرگ، ماشین های اشعه ایکس یا کمپرسورها استفاده می شوند. به دلیل نوسانات پتانسیل زیاد، آنها بین 10 تا 20 برابر جریان بار کامل حرکت می کنند. بنابراین یک MCB نوع D 10 آمپری بین 100 آمپر تا 200 آمپر حرکت می کند.

 

کلید فیوز مینیاتوری نوع K می تواند تا 8 تا 12 برابر جریان جریان را تحمل کند و در دستگاه های بارگذاری سنگین مانند کمپرسورها، موتورهای سیم پیچ و ماشین های اشعه ایکس کاربرد دارد.

کلید فیوز مینیاتوذی نوع Z این نوع MCB بین 2 تا 3 برابر جریان بار کامل حرکت می کند.

این نوع MCB ها نسبت به اتصال کوتاه بسیار حساس هستند و برای محافظت از وسایل بسیار حساس مانند دستگاه های نیمه هادی استفاده می شوند.

بهترین برند های کلید فیوز مینیاتوری

  • کلید فیوز مینیاتوری اشنایدر
  • کلید فیوز مینیاتوری زیمنس
  • کلید فیوز مینیاتوری هیوندای

تا اینجا سعی کردیم اطلاعات مناسبی در مورد انواع کلید فیوز  مینیاتوری و برند های آن به شما ارائه دهیم.

جهت ارتباط با واحد فروش و اطلاع از قیمت کلید فیوز مینیاتوری شرکت اشنایدر علی از طریق شماره های زیر اقدام کنید.

۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”قیمت کلید فیوز مینیاتوری چقدر است؟” answer-0=”جهت اطلاع از قیمت کلید فیوز مینیاتوری با کارشناسان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره های تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”انواع کلید فیوز مینیاتوری کدام اند؟” answer-1=”نوع A نوع B نوع C نوع D نوع K نوع Z ” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

5/5 - (7 امتیاز)

4 پاسخ

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      جهت اطلاع از قیمت کلید فیوز مینیاتوری با کارشناسان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره های تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      جهت ارتبازط با واحد پشتیبانی با شماره های زیر تماس بگیرید. شماره های تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط