نیاز به مشاوره دارید؟

کلید محافظ جان ترکیبی چهار پل

فهرست مطالب
کلید محافظ جان ترکیبی چهار پل

کلید محافظ جان ترکیبی 

کلید محافظ جان از ایمن ترین کلید ها و همان طور که از نامش مشخص است کلید محافظتی برقی و جهت حفاظت فرد و تجهیزات در برابر خطر برق گرفتگی در سیستم های برقی می باشد.وظیفه کلید های محافظ جان محاسبه جریان های خروجی و ورودی به دستگاه می باشد که در صورتی که بخشی از مدار الکتریکی و یا سیم های فاز با بدنه تماس داشته باشد و سبب ایجاد اختلاف جریان و نشتی جریان شود, کلید محافظ جان نشتی را تشخیص داده و جریان جاری مدار را قطع کند.شاید این سوال برای شما پیش بیاید چرا از کلید مینیاتوری به جای محافظ جان استفاده نشود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که کلید های مینیاتوری توانایی تشخیص مقدار کمی از نشتی جریان را ندارد همین امر سبب برق گرفتی و آتش سوزی و ایجاد خسارت می شود اما کلید محافظ جان بلافاصله پس از تشخیص نشتی جریان در مدار توانایی قطع مدار در کسری از ثانیه را دارند بنابراین استفاده از کلید محافظ جان در تمامی مدار ها لازم و ضروری می باشد.

جهت آگاهی از قیمت و خرید کلید محافظ جان و انواع آن از جمله کلید محافظ جان ترکیبی چهار پل می توانید با کارشناسان ما با شماره زیر در تماس باشید.

09356688872 – 02133991753

کلید محافظ جان ترکیبی
کلید محافظ جان ترکیبی

انواع محافظ جان

کلید های محافظ جان به دو دسته کلی RCCB و RCBO تقسیم بندی و شناخته می شوند.

کلیدهای RCCB : کلید هالی محافظ جان RCCB با وظیفه عمومی قطع جریان نشتی و محافظ از افراد و تجهیزات در مدار الکتریمی بدون اضافه بار شناخته می شوند.

کلیدهای  RCBO: کلید های محافظ جان دسته RCBO علاوه بر قابلیت تشخیص و قطع جریان نشتی , میزان اضافه بار را نیز تشخیص می دهند در واقع وظیفه اصلی آن ها حفاظت از جان افراد و تجهیزات در برابر اضافه بار می باشد که به این کلید ها کلید محافظ جان ترکیبی نی زمی گوبند. کلید محاظ جان ترکیبی دارای انواع مختلفی همچون کلید محافظ جان ترکیبی چهار پل , و یا تک پل و دوپل می باشد.

ویژگی های کلید محافظ جان ترکیبی RCBO

  • محافظت از افراد و تجهیزات در برابر اضافه بار جریان های نشتی و اتصال کوتاه
  • عملکدر در کسری از ثانیه
  • مقاوم در برابر ضربه و لرزش و حرارت
  • عملکرد در جریان های باشدت 30,100 و 300میلی آمپر
  • دارای نمایشگر رنگی برای قطع و وصل جریان
  • قابلیت دوام تا 10 سال

اجزای تشکیل دهنده کلید محافظ جان

  • ترمینال های فرد : برای ورودی کلید
  • ترمینال ها زوج : برای خروجی کلید
  • IN : جریان مدار را نشان می دهد.
  • IXN : جریانی که محافظ جان به آن حساسیت نشان می دهد.
  • UN : ولتاژی که در مدار وجود دارد.
  • دکمه TEST : وظیفه بررسی عملکرد کلید را دارد.
  • علامت 0 و 1 : عدد 1 نشان دهنده وصل و عدد 0 نشان دهنده قطع کلید می باشد.
  • ترمینال N : ترمینال مختص نول
  • نشانگر: خاموش یا روشن بودن محافظ جان را نشان می دهد.

کاربرد های کلید محافظ جان

کلید های محافظ جان در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.در ادمه چند مورد از کاربرد های آن را بررسی خواهیم نمود.

تابلو برق : استفاده از کلید محافظ جان در تابلو های برق ورودی به جلوگیری از خطراتی همانند آتش سوزی ناشی از اتصال کوتاه و اضافه بار در سیستم برقی کمک می کند.

سوئیچ و پریز : جهت افزایش امنی در کل مدار الکتریکی ضروری است که تمامی سوئیچ ها و پریز های موجود مجهز به کلید محافظ جان باشد که از برق گرفتگی  جلوگیری شود.

مناطق مرطوب ( سروس بهداشتی , حمام , استخر …) : یکی از الزامات جهت جلوگیری از خطر برق گرفتی در محیط هایی که مرطوب هستند مانند سرویس بهداشتی ها با وجود پریز ها و سوئیچ هایی که در داخل آن ها تعبیه شده استفاده از کلید محافظ جان می باشد.

انواع کلاس کلید محافظ جان

کلید محافظ جان نوع AC : مناسب استفاده و تشخیص جریان نشتی منتناوب و یا همان جریان AC می باشد.

کلید محافظ جان نوع A  : جهت تشخیص جریان های نشتی متناوب و جریان های مستقیم DC پالسی می باشد.

کلید محافظ جان نوع B : این کلید ها مناسب استفاده جهت تشخیص جریان نشتی متناوب  و جریان های مستقیم صاف و پالسی می باشد.

 

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”چگونه کلید محافظ جان ترکیبی عملکرد بهتری داشته باشد؟” answer-0=”پاسخ : می توان با اتصال کلید محافظ جان ترکیبی به زمین کاربرد موثری از آن رسید و اگر نشتی های کوچک توسط کلید مینیاتوری یا فیوز تشخیص داده نشد در مدت زمان کوتاهی کلید محافظ جان ترکیبی مدار را قطع می کند.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”کدام کلید محافظ جان مناسب است ؟” answer-1=”پاسخ :  شما می توانید جهت دریافت مشاوره و اطلاعات کافی در مورد کلید محافظ جان با کارشناساسن مجموعه اشنایدر علی با شماره 02133991753 تماس باشید.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط