نیاز به مشاوره دارید؟

کنتاکتور اشنایدر

فهرست مطالب
کنتاکتور اشنایدر

کنتاکتور اشنایدر

کنتاکتور اشنایدر يا همان اسپکتر بهترین کنتاکتور در ایران می باشد. اسپکتر اسم جدید اشنایدر می باشد که شرکت اشنایدر ایران به علت تحریم ها مجبور شد یک نام جدید برای فروش محصولات خود انتخاب کند. کنتاکتور های اسپکتر از 9 آمپر الی 800 آمپر تولید شده است اسپکتر دارای 2 سال گارانتی کنتاکتور دارد.

کنتاکتور اشنایدر يا همان اسپکتر بهترین کنتاکتور در ایران می باشد. اسپکتر اسم جدید اشنایدر می باشد که شرکت اشنایدر ایران به علت تحریم ها مجبور شد یک نام جدید برای فروش محصولات خود انتخاب کند. کنتاکتور های اسپکتر از 9 آمپر الی 800 آمپر تولید شده است اسپکتر دارای 2 سال گارانتی کنتاکتور دارد.

کنتاکتورهای اسپکتر یا همان اشنایدر دارای پلاتین های تمام نقره و بوبین تمام مس و بدنه ای نسوز و می تواند در دمای بالای حرارت به کار خود ادامه دهد. کنتاکتور های اسپکتر با علامت اشنایدر ملی ایران روی جنس حک شده است و پیچ های ضد زنگ مگنتهای ضد رطوبت و گرد و غبار دارد. اسپکتر همان اشنایدر سابق است که می تواند در دمای حرارت بالا و دمای هوای سرد بدون هیچ مشکلی کار کند. اسپکتر دارای بسته بندی های پلمپ شرکت اشنایدر ایران می باشد و مهر هولوگرام بر روی جعبه خورده است.

کنتاکتور اشنایدر از دو هسته E شکل که یکی ثابت و دیگري متحرك است، تشکیل شده است.در قسمتی که هستۀ ثابت وجود دارد یک سیم پیچ  واقع شده است که با عبور جریان از آن نیرویی  به وجود خواهد آمد که هسته متحرك را به هستۀ ثابت وصل می کند. هسته متحرک وقتی به حرکت در می آید باعث می شود تعدادي کنتاکت باز، بسته و تعدادي کنتاکت بسته،باز شوند.

کنتاکتورها به طور مستقیم با دستگاه هایی که جریان بالا دارند اتصال برقرار می کنند. به عبارت دیگر کنتاکتور از یک مغناطیس الکتریکی تشکیل شده است که یک سمت آن متحرک بوده و همین قسمت متحرک توسط فنری از قسمت ثابت نگه داشته شده است و در این قسمت یک سری کنتاکت عایق شده اند که به آن متصل می شوند و با آن حرکت می کنند. کنتاکتور های سری D اشنایدر جزء پرفروش ترین سری کنتاکتور های نمایندگی اشنایدر در جهان بوده که کاربرد بسیار زیادی دارند.حال بیان می کنیم که این کنتاکتور ها چرا باعث محبوبیت فراوانی شده اند.از این کنتاکتور ها در مصارفی همچون استفاده در الکتروموتورها،بانک های خازنی،مدارات روشنایی و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود که باعث محبوبیت آن می شود.همچنین کنتاکتور های سری D دارای بالاترین ضریب امنیت بوده اند علاوه بر آن این محصولات با بالاترین طول عمر به بازار عرضه می شوند.

کنتاکتور اشنایدر در تابلو برق های صنعتی به جهت قطع و وصل کردن مدار الکتریکی قرار داده می شوند.می توان گفت کنتاکتور اشنایدر پرمصرف ترین و با کیفیت ترین برند کنتاکتور در بازار ایران بوده است. کنتاکتور های اشنایدر دارای تنوع زیادی در میزان توان آمپر عبوری و ولتاژ بوبین می باشند.کنتاکتور اشنایدر دارای انواع کنتاکتور خازنی،کنتاکتور مینی،کنتاکتور فرمان،کنتاکتور قدرت،کنتاکتور چپگرد راستگرد و کنتاکتور قفلشو است.

کنتاکتور چیست؟

کنتاکتور یک کلید الکترومکانیکی است که وظیفه آن ایجاد یا قطع اتصال بین منبع تغذیه و بار است. کنتاکتور به صورت الکتریکی کنترل می شود و معمولاً در سطح بسیار پایین تری نسبت به مدار سوئیچ تغذیه می شود. به عنوان مثال، شما یک آهنربای الکتریکی 24 ولتی دارید که کلید موتور 230 ولتی را کنترل می کند.

کاربردهای کنتاکتور شامل کنترل موتورهای الکتریکی، اواپراتورهای حرارتی، روشنایی، بانک های خازن، گرمایش و سایر بارهای الکتریکی است. کنتاکتورها از نظر اندازه و ظرفیت متفاوت هستند. شما آن‌هایی دارید که می‌توانید به راحتی با دستتان آن‌ها را به سمت دسته‌های عظیم با اندازه‌های حدود یک متر در کنار ببرید. شما همچنین دارای جریان های قطعی از چند آمپر تا هزاران آمپر و آنهایی از 24 ولت DC تا چندین کیلو ولت هستید.

کنتاکتور اشنایدر
کنتاکتور اشنایدر

انواع مختلف کنتاکتور

در حالی که فناوری طی سال‌ها بهبود یافته است، ابزار اصلی کنترل مدارهای الکتریکی یکسان است. از جمله این کنتاکتورها هستند و این مقاله به بررسی انواع کنتاکتورها و نحوه عملکرد آنها می پردازد. همچنین تفاوت بین کنتاکتور و رله ،کنتاکتور AC و کنتاکتور DC را بررسی می کند.

قیمت کنتاکتور اشنایدر

فروشگاه اشنایدر علی در لاله زار جنوبی با فاکتور رسمی و کد رهگیری این نوع کنتاکتور اسپکتر را به مشتریان محترم عرضه می کند. جهت اطلاع از قیمت کنتاکتور اشنایدر با کارشناسان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره های تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

سوئیچ تیغه چاقو

این قدیمی ترین نوع کنتاکتور است و از موتورهای الکتریکی روشن و خاموش استفاده می کند. سوئیچ تیغه چاقو شامل یک نوار و یک اهرم بود. این اهرم برای بالا و پایین کشیدن نوار فلزی کار می کند و این کنتاکتور را به یک عملیات دستی تبدیل می کند. دارای چندین کاستی است که منجر به قطع استفاده از آن شده است. این چالش ها عبارتند از

  • وقوع زیاد قوس الکتریکی منجر به طول عمر کوتاهی برای کنتاکتور شد
  • خطرات ایمنی داشت
  • در برابر رطوبت و خاک آسیب پذیر بود
  • دوبریک

بوبین کنتاکتور اشنایدر

از لحاظ جریان کنتاکتورها به دو قسمت مجزا تقسیم می شوند. جریان قسمت بار که وابسته به ولتاژ شبکه و ولتاژ مورد نیاز بار است , جریان تغذیه بار را عبور می دهد. جریان قسمت تحریک کویلکه توسط ولتاژ خط و ولتاژ های DC تامین می شود , جریان تحریک بوبین کنتاکتور اشنایدر را عبور می دهد. کنتاکتور های اشنایدر عمدتا به صورت سه فاز و تا 800 آمپر ساخته می شوند.

کنتاکتور های سری D اشنایدر

انواع کنتاکتور ها بر اساس طول عمر مکانیکی کلید های مختلف با حروف لاتین A الی F دسته بندی می شوند. این دسته بندی ها برای کنتاکتور ها کلاس کلید نامیده می شود. برای مثال کنتاکتور کلاس D=106 نمایش داده می شود که عدد 6 بیانگر تعدا قطع و وصل می باشد.کنتاکتور های سری D از جمله محبوب ترین کنتاکتور های اشنایدر میان مهندسین برق می باشد. در صورت عبور جریان از این محصولات با توجه به میزان جریان عبوری عمر مکانیکی کنتاکت ها کاهش می یابد.

کنتاکتور دستی

این کنتاکتور جایگزین و بهبود سوئیچ تیغه چاقو بود. با این حال، هنوز عملکرد دستی دارد. سایر ویژگی های کلیدی هستند. کنتاکت های دوبریک که می توانند مدار را در دو مکان به طور همزمان باز کنند و جریان بیشتری را در فضاهای کوچکتر ارائه دهند.

واحد به درستی محصور شده که از قسمت های داخلی محافظت می کند

عملیات ایمن تر

سایز کوچکتر

کنتاکتور مغناطیسی

این جدیدترین طراحی کنتاکتور و پیشرفته ترین آنهاست. به دلیل ویژگی هایی که دارد معمولاً در کاربردهای صنعتی استفاده می شود.

به طور خودکار کار می کند

ایمن ترین عملیات را ارائه می دهد

از کمترین جریان کنترل برای باز و بسته کردن مدار استفاده می کند.

یک دستگاه کنتاکتور چگونه کار می کند؟

برای درک عملکرد کنتاکتور، باید قسمت های مختلف یک کنتاکتور را بشناسید. سه جزء ضروری یک کنتاکتور وجود دارد.

سیم پیچ / الکترومغناطیس

قاب یا محفظه

سیم پیچ یا آهنربای الکتریکی

سیم پیچ نیروی محرکه را در کنتاکتوری که کنتاکت ها را می بندد فراهم می کند. دارای یک سیم پیچ دور یک هسته الکترومغناطیسی است و بنابراین مانند یک آهنربا الکترومغناطیسی رفتار می کند. کویل دارای دو قسمت است، یک قسمت ثابت و یک قسمت متحرک با فنری که هر دو قسمت را به هم متصل می کند. این ساختار مکانیزم بازگشت فنر را ایجاد می کند.

میله ای به نام آرمیچر به قسمت متحرک متصل می شود. وقتی نیروی سیم پیچ بیشتر از نیروی فنر باشد، هر دو کنتاکت به هم متصل می شوند. وقتی نیروی فنر بیشتر از نیروی سیم پیچ باشد، کنتاکت ها قطع می شوند.

ورودی سیم پیچ کنتاکتور می تواند AC یا DC باشد. این جریان از یک مدار کنترل خارجی برای کنتاکتور می آید و برای تحریک هسته الکترومغناطیسی کار می کند. برای کنتاکتورهای AC، آهن چند لایه نرم ماده هسته الکترومغناطیسی است. به کاهش تلفات جریان گردابی کمک می کند. در کنتاکتورهای DC، فولاد جامد ماده ای برای هسته الکترومغناطیسی است زیرا موضوع جریان گردابی مطرح نمی شود.

کنتاکت ها عملکرد حمل جریان را در کنتاکتور انجام می دهند. انواع مختلفی از کنتاکت در کنتاکتور وجود دارد که عبارتند از: کنتاکت کمکی، کنتاکت برق و فنر تماسی. کنتاکت برق دارای دو نوع است که عبارتند از: تماس ثابت و متحرک

مواد برای ایجاد کنتاکت ها باید دارای مقاومت جوشکاری بالا و مقاومت قوس پایدار باشد. این ماده همچنین باید در برابر فرسایش و استرس مکانیکی مقاومت کند. در کاربردهای جریان بالا و DC، ماده اکسید قلع نقره است، در حالی که در کاربردهای جریان کم، ماده نیکل نقره و اکسید کادمیوم نقره است.

محفظه

همانطور که از نام آن پیداست، محفظه از قسمت های داخلی کنتاکتور محافظت می کند. از تماس ها در برابر گرد و غبار، آب و هوای بد، خطرات انفجار و روغن محافظت می کند. همچنین از تماس پرسنل با کنتاکت ها جلوگیری می کند.

تفاوت بین کنتاکتور AC و کنتاکتور DC

کنتاکتور AC از پنج جهت اصلی با کنتاکتور DC متفاوت است.

هسته الکترومغناطیسی کنتاکتور AC از ورق های فولادی سیلیکونی چند لایه ساخته شده است، در حالی که یک کنتاکتور DC از فولاد نرم ساخته شده است.

هسته الکترومغناطیسی در یک کنتاکتور AC اغلب شکل E دارد، در حالی که هسته یک کنتاکتور DC اغلب شکل U دارد.

یک کنتاکتور AC دارای یک حلقه اتصال کوتاه در انتهای هسته استاتیک است. این به از بین بردن لرزش و نویز از آهنربای الکتریکی کمک می کند. کنتاکتور DC دارای حلقه اتصال کوتاه نیست زیرا به آن نیاز ندارد.

یک کنتاکتور AC دارای جریان راه اندازی بالا با حداکثر فرکانس کاری 600 بار در ساعت است. کنتاکتور DC حدود 1200 بار در ساعت است.

کنتاکتور DC از قوس خاموش کننده مغناطیسی استفاده می کند، در حالی که کنتاکتور AC از قوس شبکه به عنوان وسیله خاموش کننده استفاده می کند.

کنتاکتور CHINT NC7 AC

کنتاکتور در مقابل رله

از آنجایی که کنتاکتورها و رله ها اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند، مقایسه کنتاکتور و رله به شما کمک می کند تفاوت را تشخیص دهید و بدانید کدام یک را انتخاب کنید.

اندازه: کنتاکتورها در مقایسه با رله های کنترلی نسبتا بزرگتر هستند

ظرفیت سوئیچینگ جریان: رله ها می توانند بارهای تا 10 آمپر یا کمتر را حمل کنند، در حالی که کنتاکتورها بارهای بالاتر از 10 آمپر را حمل می کنند.

کاربردها: رله ها معمولاً در مدارهای کنترل تک فاز استفاده می شوند، در حالی که کنتاکتورها برای کاربردهای 3 فاز ساخته می شوند.

ولتاژ سیستم: رله ها معمولاً فقط تا 250 ولت رتبه بندی می شوند که کمتر از کنتاکتورها است که اغلب تا 1000 ولت رتبه بندی می شوند.

استانداردهای تماس باز/بسته: کنتاکتورها معمولاً طوری طراحی می شوند که تقریباً منحصراً با کنتاکت های معمولی باز کار کنند. از سوی دیگر، رله‌ها بر اساس عملکرد مورد نظر، هر دو حالت عادی باز/معمولا بسته دارند.

ویژگی های ایمنی: رله ها دارای توان کم هستند و به همین دلیل اغلب دارای ویژگی های امنیتی نیستند، در حالی که کنتاکتورها دارای ویژگی های امنیتی مانند مهار قوس و کنتاکت های فنری هستند زیرا بارهای بیشتری را حمل می کنند.

تعمیر و نگهداری: نگهداری کنتاکتورها نسبت به رله ها آسان است، که اغلب حتی تعمیر آنها غیرممکن است.

در نهایت، رله ها عملکرد سوئیچینگ سریع تری نسبت به کانکتورها دارند.

نتیجه

کنتاکتورها ابزارهای ضروری در کنترل مدار هستند و دارای ویژگی های ایمنی اضافی هستند. مانند هر دستگاه الکتریکی، اطمینان از یافتن دستگاهی که با نیازها و عملکرد شما مطابقت دارد، حیاتی است. شما همچنین به یک تامین کننده قابل اعتماد مانند CHINT نیاز دارید که محصولات اصلی مطابق با استانداردهای جهانی مانند IEC را ارائه می دهد.

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”کنتاکتور چیست؟” answer-0=”کنتاکتور یک کلید الکترومکانیکی است که وظیفه آن ایجاد یا قطع اتصال بین منبع تغذیه و بار است. کنتاکتور به صورت الکتریکی کنترل می شود و معمولاً در سطح بسیار پایین تری نسبت به مدار سوئیچ تغذیه می شود. به عنوان مثال، شما یک آهنربای الکتریکی 24 ولتی دارید که کلید موتور 230 ولتی را کنترل می کند.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”قیمت کنتاکتور اشنایدر چقدر است؟” answer-1=”جهت اطلاع از قیمت کنتاکتور اشنایدر با کارشناسان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره های تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”تفاوت بین کنتاکتور AC و کنتاکتور DC چیست؟” answer-2=”• کنتاکتور AC از پنج جهت اصلی با کنتاکتور DC متفاوت است. • هسته الکترومغناطیسی کنتاکتور AC از ورق های فولادی سیلیکونی چند لایه ساخته شده است، در حالی که یک کنتاکتور DC از فولاد نرم ساخته شده است. • هسته الکترومغناطیسی در یک کنتاکتور AC اغلب شکل E دارد، در حالی که هسته یک کنتاکتور DC اغلب شکل U دارد. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

5/5 - (6 امتیاز)

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط