نیاز به مشاوره دارید؟

کنتور برق دیجیتال

فهرست مطالب
کنتور برق دیجیتال

کنتور برق دیجیتال

بسیاری از صاحبان خانه هرگز به خود زحمت نمی دهند که به کنتور برق خود نگاه کنند تا زمانی که قبض برق غیرعادی بالایی دریافت کنند اما، بدون توانایی دانستن معنی اطلاعات روی کنتور برق شما، فقط نگاه کردن به آن کار مفیدی نخواهد داشت.کنتور برق انواعی مختلفی دارد: کنتور برق تک فاز آنالوگ ،کنتور برق سه فاز آنالوگ، کنتور برق دیجیتال تک فاز، کنتور برق دیجیتال سه فاز 

چگونه کنتور برق خود را بخوانیم

سه نوع مختلف کنتور برق وجود دارد. ممکن است یک کنتور برقی شماره گیری، کنتور برق دیجیتال یا کنتور برق هوشمند داشته باشید. هنگامی که تعیین کردید چه نوع متری دارید، یادگیری نحوه خواندن آن نسبتاً آسان است. کدام یک در خانه خود دارید می تواند بر قبض برق شما تأثیر بگذارد و همچنین باید به روش های مختلف خوانده شود. ما نحوه خواندن کنتور برق خود را در مراحل زیر شرح داده ایم:

 

شماره گیری کنتور برق

یک کنتور برقی شماره‌گیر که به آن کنتور آنالوگ نیز گفته می‌شود، اندازه‌ای است که بین ۴ تا ۶ صفحه روی صفحه دارد. این صفحه‌ها توسط دیسک مرکزی کنترل می‌شوند و با حرکت دیسک مرکزی با استفاده از برق، صفحه‌ها می‌چرخند.

برای خواندن این نوع متر، هر عدد شماره گیری را که هر فلش به سمت آن اشاره می کند، ثبت کنید. اعداد باید از چپ به راست ثبت شوند. با استفاده از تصویر بالا به عنوان مثال، بازخوانی 61820 خواهد بود. اگر بین اعداد هستید، عدد کوچکتر را انتخاب کنید. این عدد کیلووات در ساعت (کیلووات ساعت) را اندازه گیری می کند، و شما باید قبض برق ماه گذشته خود را پیدا کنید، زیرا کنتور شما تنظیم مجدد نمی شود. کل کیلووات ساعت ماه گذشته را از کل کنتور خود کم کنید تا متوجه شوید میزان مصرف برق شما چقدر بوده است.

 

کنتور برق دیجیتال

اگر یک متر دیجیتال دارید، همه چیز بسیار ساده تر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال عدد روی صفحه نمایش باشید. سپس، با آخرین قبض برق خود، مجموع را از قرائت کنتور برق فعلی خود کم کنید تا میزان مصرف برق فعلی خود را پیدا کنید.

یکی از مواردی که باید از آن آگاه بود این است که آیا اعداد روز و شب وجود دارد. گاهی اوقات، استفاده از برق در ساعات اوج مصرف می تواند منجر به شارژ بیشتر شود. ممکن است لازم باشد با ارائه دهنده برق خود تماس بگیرید تا از وجود تعرفه برق در ساعات خاصی مطلع شوید.

 

قیمت کنتور برق دیجیتال

جهت اطلاع از قیمت کنتور برق دیجیتال با کارشناسان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره های تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

کنتور برق دیجیتال
کنتور برق دیجیتال

کنتور برق هوشمند

با یک کنتور برقی هوشمند، کیلووات ساعت شما باید مشابه یک کنتور دیجیتال نمایش داده شود، بنابراین می توانید راحت تر مصرف برق خود را محاسبه کنید. همچنین، بسته به نوع کنتور هوشمندی که دارید، ممکن است بتوانید میزان مصرف خود را از طریق یک مانیتور انرژی آنلاین پیگیری کنید.

 

مانند کنتورهای برق دیجیتال، کنتورهای هوشمند می توانند میزان مصرف برق شما را بر اساس زمان استفاده از آن ردیابی کنند. در واقع، کنتورهای هوشمند در فواصل 30 دقیقه‌ای ردیابی می‌شوند و به شرکت‌های برق اجازه می‌دهند نرخ‌های اوج، روز و شب را شارژ کنند.

همچنین، اگر متر فعلی خود را دوست ندارید، مجبور نیستید فقط آن را بپذیرید. با کمک ما می‌توانیم به شما در فرآیند تعویض کنتور و سیم‌کشی و وصل مجدد تابلو برقتان کمک کنیم.

خواندن کنتور الکتریکی به شما کمک می کند تا میزان استفاده را پیگیری کنید

در بسیاری از موارد، احتمالاً نیازی نیست که به کنتور برق خود نگاه کنید. با این حال، اگر متوجه افزایش قبض برق خود شده اید، اما چیزی متفاوت از استفاده معمولی شما نیست، خواندن کنتور می تواند کمک کننده باشد.

 

برخی از شرکت های خدماتی نمودارهای واضحی از مصرف برق شما ارائه می دهند، اما بسیاری از آنها این کار را نمی کنند. با امکان ردیابی میزان مصرف خود، می توانید به راحتی متوجه شوید که آیا مشکلی در خواندن کنتور برق شما وجود دارد یا خیر، که به دلیل موارد مختلف امکان پذیر است.

 

هنگامی که استفاده از برق شما افزایش می یابد، چه کاری باید انجام دهید

اگر کنتور برق شما نشان می‌دهد که میزان مصرف شما افزایش یافته است، اما شما نرفته‌اید و چیزی شبیه جکوزی به حیاط خلوت خود اضافه نکرده‌اید تا آن را بالا ببرد، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کنترل مصرف برق خود انجام دهید.

 

سیستم الکتریکی خود را بررسی کنید – گاهی اوقات وقتی مشکلی در سیستم الکتریکی شما وجود دارد، می تواند باعث افزایش مصرف برق شود. از آنجایی که تشخیص اینکه مشکل کجاست دشوار است، انجام یک بازرسی الکتریکی توسط برق‌کارهای ما می‌تواند به یافتن منبع مشکل در سیستم الکتریکی شما کمک کند.

تابلوی برق شکن خود را تعویض کنید – هنگامی که تابلوی قطع کننده برق شما خراب می شود، می تواند باعث عبور بیش از حد برق شود. گاهی اوقات مشکل مربوط به یک مدار است، اما مواقعی وجود دارد که شما نیاز به نصب کامل پنل شکن برای جایگزینی یک مدار معیوب دارید.

 

دزدهای برق را بررسی کنید – اگرچه مشکل رایجی نیست، اما گاهی اوقات افزایش مصرف برق شما می تواند به دلیل استفاده دزدان بی پروا برق از پریزهای بیرونی شما باشد. تجهیز پریزهای برق در فضای باز با پوشش های قفل کننده می تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند.

با ارائه دهنده برق خود تماس بگیرید – اگر متری ندارید که زمان مصرف برق را ردیابی کند، احتمالاً ارائه دهنده برق شما می تواند به شما بگوید. هنگامی که متوجه شدید چه زمانی مصرف اصلی برق اتفاق می افتد، می توانید اقداماتی را برای کاهش مصرف برق خود در آن زمان ها انجام دهید.

کنتور خود را تعویض کنید – تعویض کنتورکاری نیست که شرکت های برقی به راحتی انجام دهند. با این حال، اگر مشخص است که کنتور خراب است و شما را شارژ می کند، می توانید کنتور خود را تعویض کنید.

 

برای همکاری با برقکارهای متخصص ما برای رفع نیازهای برقی خود، با ما تماس بگیرید . ما تمام تلاش خود را می کنیم تا در اسرع وقت به مشکلات برقی شما رسیدگی کنیم.

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”قیمت کنتور برق دیجیتال چقدر است؟” answer-0=”جهت اطلاع از قیمت کنتور برق دیجیتال با کارشناسان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره های تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲” image-0=”” count=”1″ html=”true” css_class=””]

5/5 - (10 امتیاز)

4 پاسخ

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      جهت اطلاع از قیمت کنتر برق دیجیتال با کارشناسان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره های تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      جهت اطلاع از موجودی با متخصصان ما در اشنایدر علی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط