نیاز به مشاوره دارید؟

کنتور فرعی برق

فهرست مطالب
کنتور برق فرعی

کنتور فرعی برق چیست؟

کنتور فرعی برق توسط مصرف کننده شخصی نصب می‌شود و بعد از کنتور اصلی و مادر برای کسب اطلاعات جامع  و دقیقی از  محاسبه میزان مصرف انرژی مورد استفاده قرار میگیرد. بر خلاف کنتورهای برق اصلی به تاییدیه و مجوز اداره برق استان برای این محصولات نیازی نیست. کنتور فرعی برق در هر محلی براساس کاربردی که دارد انتخاب می‌شود و نحوه محاسبه هر کدام با دیگری متفاوت است.

کنتور فرعی برق (متر فرعی) کنتوری است که امکان نظارت بر مصرف برق در قسمتی از تاسیسات خصوصی شما را پس از کنتور درآمد فراهم می کند. کاربران معمولی اندازه‌گیری فرعی، املاک مسکونی با آپارتمان بزرگ، ساختمان‌های آپارتمانی، مراکز خرید، پارک‌های خانه متحرک و ساختمان‌های تجاری هستند.

کنتور درآمد کل مصرف را ثبت می کند و کنتور فرعی برق مصرف قطعه را فقط برای منطقه زیر کنتور ثبت می کند. بنابراین، مصرف زیرمتر در کنتور درآمد ثبت می شود.

راهنمای کنتور فرعی برق و اندازه گیری برای مدیران املاک

اگر صاحب چندین ملک یا واحد تجاری هستید و آنها را به شرکت ها و سازمان های مختلف واگذار می کنید، ممکن است به دنبال کنتور فرعی برق  به عنوان راهی برای مدیریت استفاده از آنها باشید. اندازه گیری فرعی در چند دهه گذشته به روشی محبوب تر برای تقسیم مصرف برق تبدیل شده است و در حال حاضر یک مفهوم نسبتاً شناخته شده در صنعت انرژی است. در دسترس برای گاز، آب، و برای برق، اندازه گیری فرعی یک سرمایه گذاری عاقلانه برای هر مدیر املاک است تا مراقب باشد که مستاجران از چه چیزی در ملک خود استفاده می کنند

اندازه گیری فرعی الکتریکی چیست؟
بنابراین، اولین چیز اول: اندازه گیری فرعی الکتریکی چیست؟

اندازه گیری فرعی شامل نصب یک سیستم (معروف به متره فرعی) به منظور نظارت بر مصرف برق فردی ملک یا مستاجر است. همانطور که قبلا ذکر شد، می توان زیر کنتورهای آب نیز نصب کرد. با این حال، اندازه‌گیری فرعی الکتریکی اغلب رایج‌ترین مورد است. کاری که زیرمتر انجام می دهد این است که مصرف فردی یک ملک را کنترل می کند – خواه یک واحد خرده فروشی، طبقه در یک بلوک اداری یا حتی فقط بخشی از یک ساختمان تجاری باشد. این اجازه می دهد تا درک بهتری از مصرف برق در یک سری از ویژگی های مختلف داشته باشید.

قیمت کنتور فرعی برق

جهت اطلاع از قیمت کنتور فرعی برق و کنتور برق با متخصصان ما در فروشگاه اشنایدر علی تماس بگیرید. تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

مزایای اندازه گیری فرعی

اطلاعات بیشتر درباره مصرف انرژی در مورد کسب و کار یا سایت شما

نظارت دقیق انرژی، که می تواند به تخصیص هزینه کمک کند

کمک به کاهش ضایعات

اطلاعات خوب از تصمیمات بازگشت سرمایه پشتیبانی می کند

سیستم هشدار اولیه مبنی بر اینکه تجهیزات حیاتی ممکن است به تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشند

مزایای استفاده از کنتور فرعی برق

مجهز به باتری پشتیبان

ذخیره اطلاعات به مدت یکسال

دارای نمایشگر بی سیم

مجهز به نمایشگر بی سیم

نمایش میزان مصرف برق به صورت ریالی

دلایل اصلی استفاده از کنتور فرعی برق چیست؟

با در نظر گرفتن این موضوع، ما قبلا یکی از مزایای اصلی نصب کنتور فرعی برقی را بررسی کرده ایم. با استفاده از سیستم اندازه گیری فرعی می توان کاربرد یک سری واحدهای مجزا را بهتر درک کرد تا توان آنها را بهتر مدیریت کرد. این بدان معناست که با استفاده از مترهای فرعی، می توان صورت حساب های دقیقی به مستاجرین داد بنابراین اگر شرکت A انرژی بسیار بیشتری نسبت به شرکت B مصرف کند، می توان آن را به طور موثر هزینه کرد – با این حال، در واقع بسیار فراتر از این است.

در بازار انرژی، یکی از کلمات کلیدی “درک” است. از طریق درک مصرف کلی انرژی و از طریق درک نحوه استفاده فیزیکی مستاجرین از انرژی ارائه شده به آنها، می توانید استراتژی هایی ایجاد کنید که می تواند هزینه ها را در دراز مدت کاهش دهد. این به معنای نگاه کردن به مقدار مجاز kVA، رعایت دستورالعمل‌های ESOS و حتی استفاده از اطلاعات برای توسعه استراتژی‌های بهتر و سبزتر برای آینده است.

علاوه بر این که بتوانید بفهمید که هر یک از مستاجران شما چگونه از انرژی یا منبع برق خود استفاده می کنند، با استفاده از مترهای فرعی برقی، نه تنها می توانید متوجه شوید که چه زمانی در استفاده از برق وجود دارد، بلکه می توانید مکان وقوع آن را نیز تشخیص دهید. این برای حفظ دید مستاجران و درک نحوه پرداخت صورت حساب آنها در هر ماه ضروری است.

معنی همه اینها این است که با استفاده از کنتور فرعی برق می توان در هزینه صرفه جویی کرد. اگرچه با استفاده از مترهای فرعی به عنوان نوعی مدیریت انرژی، می توان میزان مصرف انرژی هر یک از دارایی های شما را تجزیه و تحلیل کرد و بنابراین امکان خرید و معامله انرژی وجود دارد که دقیقاً آنچه را که نیاز دارید – نه بیشتر – نه کمتر در اختیار شما قرار می دهد. . علاوه بر این، از طریق مدیریت صحیح انرژی و استفاده از انرژی از خواص خود، می‌توانید به سطح عمیق‌تری از هوش انرژی دسترسی پیدا کنید که به شما امکان می‌دهد اثرات زیست محیطی خود را مدیریت کنید.

بنابراین، در مجموع، زیر کنتورهای الکتریکی می‌توانند ابزارهای زیر باشند:

  • بهبود کارایی در واحدها یا خواص متعدد
  • شناسایی اتلاف انرژی و افزایش ناگهانی انرژی
  • شناسایی مدیریت ضعیف انرژی در محل
  • شناسایی فرصت ها برای توسعه استراتژی های سبز
  • درک مصرف انرژی در واحد و به ازای هر ویژگی خاص
  • کاهش خطر خرابی تجهیزات و بیش از حد مجاز kVA

کنتور برق مکانیکی

از جمله ساده ترین نمونه های کنتور برق می توان به کنتور برق مکانیکی و یا کنتور برق آنالوگ اشاره نمود. این کنتور ها توانایی محاسبه میزان مصرف را با یک نرخ را دارند. در این مدل از کنتور‌ها با استفاده از نمودارهای که در داخل دستگاه ها و کسر عدد کنتور فعلی از اعداد کنتور قبلی محاسبه میزان برق مصرفی را انجام می دهد. نحوه کار این دستگاه بدین صورت می باشد که سیم پیچ داخل دستگاه به صفحه ای گردان متصل می باشد و دوسر این سیم پیچ به ورودی و خروجی فاز وصل می باشد. با اتصال سیم پیچ ها به جریان برق میدان مغناطیسی ایجاد شده و با ایجاد این میدان صفحه داخل دستگاه ها به چرخش در میاید و در نتیجه عدد شمارنده کنتور نیز حرکت می کند.

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”قیمت کنتور فرعی برق چقدر است؟” answer-0=”جهت اطلاع از قیمت کنتور فرعی برق و کنتور برق با متخصصان ما در فروشگاه اشنایدر علی تماس بگیرید. تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”کنتور فرعی برق چیست؟” answer-1=”کنتور فرعی برق (متر فرعی) کنتوری است که امکان نظارت بر مصرف برق در قسمتی از تاسیسات خصوصی شما را پس از کنتور درآمد فراهم می کند. کاربران معمولی اندازه‌گیری فرعی، املاک مسکونی با آپارتمان بزرگ، ساختمان‌های آپارتمانی، مراکز خرید، پارک‌های خانه متحرک و ساختمان‌های تجاری هستند.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”اندازه گیری فرعی الکتریکی چیست؟” answer-2=”اندازه گیری فرعی شامل نصب یک سیستم (معروف به متره فرعی) به منظور نظارت بر مصرف برق فردی ملک یا مستاجر است. همانطور که قبلا ذکر شد، می توان زیر کنتورهای آب نیز نصب کرد. با این حال، اندازه‌گیری فرعی الکتریکی اغلب رایج‌ترین مورد است. کاری که زیرمتر انجام می دهد این است که مصرف فردی یک ملک را کنترل می کند – خواه یک واحد خرده فروشی، طبقه در یک بلوک اداری یا حتی فقط بخشی از یک ساختمان تجاری باشد. این اجازه می دهد تا درک بهتری از مصرف برق در یک سری از ویژگی های مختلف داشته باشید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

4.8/5 - (10 امتیاز)

4 پاسخ

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      جهت اطلاع از قیمت کنتور فرعی و کنتور برق با متخصصان ما در فروشگاه اشنایدر علی تماس بگیرید. شماره تماس: تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

  1. سلام وقتتون بخیر
    چطوری میتونم با فروشگاه اشنایدر علی ارتباط برقرار کنم؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      جهت برقرای ارتباط با کارشناسان ما با شماره‌های زیر تماس بگیرید. شماره تماس: تماس: ۳۳۹۲۵۶۸۲ – ۳۳۹۹۱۷۵۴ – ۳۳۹۹۱۷۵۳ – ۰۹۳۵۶۶۸۸۸۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط